Οι άνθρωποι αλλάζουν τους φίλους τους ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους στην παρούσα φάση της ζωής τους, επισημαίνει βρετανική επιστημονική έρευνα.
Ο κοινός ενθουσιασμός για κάποιο χόμπι ή ενδιαφέρον αποτελεί τη βάση για τη δημιουργία ισχυρών δεσμών, που "σπάνε" όμως όταν τα ενδιαφέροντα αλλάζουν. Η συμπεριφορά αυτή που ονομάζεται "σύνδρομο της κοινωνικής πεταλούδας" γίνεται εύκολα διακριτή στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Η μουσική, η πολιτική, η θρησκεία, το επάγγελμα, ο αθλητισμός αποτελούν τα σημαντικότερα κοινά ενδιαφέροντα, βάση των οποίων οι άνθρωποι δημιουργούν φιλικές σχέσεις στο διαδίκτυο, σύμφωνα με μελέτη των επιστημόνων σε διάφορους διαδικτυακούς τόπους τύπου Facebook.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σταδιακά οι φίλοι ομαδοποιούνται όλο και περισσότερο σε κλίκες, που αποτελούν τμήματα ενός πολύπλοκου κοινωνικού δικτύου.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες των πανεπιστημίων του Σαουθάμπτον και του Λονδίνου (Royal Holloway) και του Ινστιτούτου Ζωολογίας του Ζωολογικού Κήπου της βρετανικής πρωτεύουσας, υπό τον Τζον Μπράιντεν, οι άνθρωποι, υπό την επήρεια ενός ψυχολογικού νόμου "βαρύτητας", έλκονται από άλλους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για παρόμοια πράγματα (π.χ. για την ίδια ποδοσφαιρική ομάδα) και οι οποίοι δεν είναι κατ' ανάγκη αυτοί που μας αρέσουν περισσότερο ως άνθρωποι.
Καθώς τα ενδιαφέροντα αλλάζουν, οι άνθρωποι μετακινούνται από κλίκα σε κλίκα φίλων. Οι κλίκες, σύμφωνα με τους ερευνητές, δημιουργούνται συνήθως αυθόρμητα, χωρίς κάποιο κεντρικό οργανωτικό νου. Συνεχώς μερικές κλίκες εξαφανίζονται και νέες δημιουργούνται.
Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Interface της Βασιλικής Εταιρίας Επιστημών της Βρετανίας.
Πηγή:http://www.enet.gr
Ο κοινός ενθουσιασμός για κάποιο χόμπι ή ενδιαφέρον αποτελεί τη βάση για τη δημιουργία ισχυρών δεσμών, που "σπάνε" όμως όταν τα ενδιαφέροντα αλλάζουν. Η συμπεριφορά αυτή που ονομάζεται "σύνδρομο της κοινωνικής πεταλούδας" γίνεται εύκολα διακριτή στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Η μουσική, η πολιτική, η θρησκεία, το επάγγελμα, ο αθλητισμός αποτελούν τα σημαντικότερα κοινά ενδιαφέροντα, βάση των οποίων οι άνθρωποι δημιουργούν φιλικές σχέσεις στο διαδίκτυο, σύμφωνα με μελέτη των επιστημόνων σε διάφορους διαδικτυακούς τόπους τύπου Facebook.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σταδιακά οι φίλοι ομαδοποιούνται όλο και περισσότερο σε κλίκες, που αποτελούν τμήματα ενός πολύπλοκου κοινωνικού δικτύου.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες των πανεπιστημίων του Σαουθάμπτον και του Λονδίνου (Royal Holloway) και του Ινστιτούτου Ζωολογίας του Ζωολογικού Κήπου της βρετανικής πρωτεύουσας, υπό τον Τζον Μπράιντεν, οι άνθρωποι, υπό την επήρεια ενός ψυχολογικού νόμου "βαρύτητας", έλκονται από άλλους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για παρόμοια πράγματα (π.χ. για την ίδια ποδοσφαιρική ομάδα) και οι οποίοι δεν είναι κατ' ανάγκη αυτοί που μας αρέσουν περισσότερο ως άνθρωποι.
Καθώς τα ενδιαφέροντα αλλάζουν, οι άνθρωποι μετακινούνται από κλίκα σε κλίκα φίλων. Οι κλίκες, σύμφωνα με τους ερευνητές, δημιουργούνται συνήθως αυθόρμητα, χωρίς κάποιο κεντρικό οργανωτικό νου. Συνεχώς μερικές κλίκες εξαφανίζονται και νέες δημιουργούνται.
Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Interface της Βασιλικής Εταιρίας Επιστημών της Βρετανίας.
Πηγή:http://www.enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου